Πέμπτη, 29 Ιανουαρίου 2009

Γονείς και Τηλεόραση

Κατηγορούν τα παιδιά τους ως «τηλεορασόπληκτα», όμως ένα στα πέντε έχει δέκτη στο δωμάτιό του «E» 24/1

Κατηγορούν τα παιδιά τους ως «τηλεορασόπληκτα», όμως με δική τους ευθύνη διαθέτουν σε ποσοστό 18% ξεχωριστή τηλεόραση στο δωμάτιο των παιδιών. Προβληματίζονται με τη συμπεριφορά των παιδιών τους και την επιρροή της τηλεόρασης στον ψυχισμό και στον λόγο τους, όμως 6 στους 10 απαντούν πως το παιδί τους βλέπει καθημερινά τηλεόραση.

Ο λόγος για τους Ελληνες γονείς, οι οποίοι φαίνεται να ευθύνονται σε απόλυτο βαθμό για τις στενές σχέσεις που αναπτύσσουν τα σημερινά ελληνόπουλα με την τηλεόραση. Τα ευρήματα προκύπτουν από τη νέα μεγάλη έρευνα του τομέα Παιδαγωγικών Σπουδών ΙΕΚ ΔΟΜΗ που έρχεται να δώσει απαντήσεις, να προβληματίσει και να απαντήσει για το πώς ορίζεται η σωστή σχέση παιδιών και εφήβων με τα οπτικοακουστικά μέσα.
Τηλεοράσεις γονέων ...παιδεύουσι τέκνα

Σύμφωνα με την έρευνα, στο ερώτημα πόσα DVD αγοράζουν ετησίως, το 45% των γονέων απαντά «1 DVD», το 25% «έως 3», το 16% «από 4-7» και το 14% «περισσότερα από 7».

Το 30% των γονέων έχει διασφαλίσει ότι ελέγχει την πρόσβαση του παιδιού σε συγκεκριμένες εκπομπές της τηλεόρασης, ενώ το 35% είναι βέβαιοι ότι «ελέγχουν την πρόσβαση του παιδιού στο Διαδίκτυο». Κατά τα άλλα, το 72% των γονέων διαθέτει Η/Υ στο σπίτι, ενώ το 60% των κατόχων σύνδεσης Ιντερνετ δηλώνει πως το παιδί τους έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο από τον δικό τους υπολογιστή.

Το 63% των ερωτηθέντων αγοράζουν για τους... απογόνους τους παιχνίδια, παραμύθια και παιδικά βιβλία σε DVD και το 67% δηλώνει ότι «παιδιά τους έχουν εξοικειωθεί με τη χρήση Η/Υ, DVD και πρόσβασης στο Διαδίκτυο». Το 37% των γονέων έχουν αγοράσει Η/Υ και σύνδεση στο Ιντερνετ για αποκλειστική χρήση από το παιδί τους, ενώ το 51% των ερωτηθέντων απαντά πως διαθέτει συσκευές ηλεκτρονικών παιχνιδιών στο σπίτι.

Τέλος, το 46% των γονέων γνωρίζει ότι το παιδί τους επισκέπτεται Ιντερνετ καφέ με σκοπό τη συμμετοχή του σε ηλεκτρονικά παιχνίδια με φίλους του.

Σχετικά με τις προτιμήσεις των παιδιών, για αγορά οπτικοακουστικού υλικού σε μορφή CD ή DVD, οι γονείς δηλώνουν ότι προτιμούν: παιχνίδια κατά 52%, παραμύθια κατά 33%, βιβλία - εγκυκλοπαίδειες κατά 4%, software κατά 5% και «άλλο» κατά 6%.

Οι γονείς θεωρούν απαραίτητη την εξοικείωση του παιδιού με τα οπτικοακουστικά για τους εξής λόγους: για εκπαιδευτικούς σκοπούς 37%, για ψυχαγωγία κατά 23%, για παιχνίδι κατά 29% και για διαχείριση ελεύθερου χρόνου κατά 11%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου